Novair / Bra att veta / Efter resan / Förseningar

Förseningar

Inget flygbolag kan undvika förseningar. Förseningar kan uppstå beroende på en rad olika faktorer: trängsel i luftrummet, tekniska orsaker, väderförhållanden med mera.

Novair, tillsammans med din researrangör, gör i dessa fall allt för att lindra effekten av förseningen.
Tänk på att ha minst 4 timmar tillgodo mellan din anslutning och flygresan både på ut- och hemresan, eftersom förseningar kan uppstå.

Vi uppmanar dig därför att boka ombokningsbara biljetter till din anslutningsresa

Förseningsintyg kan erhållas genom Novair kundservice för EU261. Skicka ditt mail till: [email protected] .

Under Dina rättigheter finner du hänvisningar till gällande lagar och förordningar.

Har du som passagerare drabbats av en försening och vill reklamera i enlighet med EU261 förordningen så ska du skicka ditt kravställan till [email protected] vi önskar då att du bifogar följande formulär EU261 Formulär.